Chauffeurs zijn zeer belangrijke mensen in onze organisatie, zij zijn het visite kaartje naar onze klanten. Zonder onze Chauffeurs komen de producten niet bij de klanten en zou de horeca in Nederland zijn of haar gasten niet kunnen bedienen. Maar hoe ziet zo’n dag van een Chauffeur bij HANOS er nou eigenlijk uit? Om daar achter te komen is onze Recruiter een dag mee op pad geweest met Richard Nijland, 1 jaar in dienst bij HANOS. Hij vertelt je in deze blog graag hoe een gemiddelde dag ervoor hem uitziet.

Op zoek naar de vrijheid als Chauffeur

Voordat Richard aan de slag ging als Chauffeur bij HANOS had hij elders al gewerkt als Chauffeur. Richard begon zijn carrière in een betonfabriek, zijn twee broers waren toen al werkzaam als Chauffeur. Richard zag hoeveel vrijheid zijn twee broers hadden en was zelf ook op zoek naar deze vrijheid. ‘’Ik wilde graag weg uit die 4 muren’’. Zo’n 16 jaar geleden besloot Richard zichzelf om te scholen tot Chauffeur en heeft zijn rijbewijs op eigen initiatief gehaald. Eenmaal zijn rijbewijs op zak viel het Richard zwaar tegen om een baan te vinden, ‘’Ze zoeken altijd mensen met ervaring, dit had ik nog niet opgedaan’’. Uiteindelijk mocht Richard beginnen als Chauffeur bij een thuiszorgorganisatie. Al snel maakte hij de omkeer om voor een Horeca groothandel aan de slag te gaan en uiteindelijk is Richard bij HANOS begonnen als Chauffeur.
Vacature Chauffeur rijbewijs B C of CE vrachtwagenchauffeur vergoeding salaris

Een kijkje in een werkdag bij HANOS

De werkdag van Richard begint om 07:00 maar Richard zorgt dat hij er altijd al om 06:30 is om eerst even bij te praten met zijn collega’s. Rond 07:00 gaat Richard naar beneden om zich klaar te maken voor zijn werkdag, hij verzamelt zijn spullen zoals de sleutels en de route voor die dag. Richard heeft zijn eigen auto bij HANOS, net als alle andere Chauffeurs. Hij zet zijn auto voor het laaddock en begint met inladen.
Tussen 07:45 en 08:00 begint Richard met zijn route. ‘’Ik rijd gemiddeld 80 tot 100 kilometer per dag, tussen de 10 en 12 stops’’. De klanten van HANOS zijn heel divers, van een crematorium, snackbar, restaurant tot een wijkcentrum. Veel klanten kennen Richard ondertussen en zien hem dan ook graag. Onder het genot van een kop koffie praten ze weer even bij.
Tussen 15:00 en 15:30 is Richard klaar met zijn route. Hij keert terug naar HANOS om daar eerst even bij te praten met zijn collega’s over hun werkdag, natuurlijk onder het genot van een kop koffie. Daarna begint Richard met het uitladen van zijn auto, alle emballage die hij mee terug heeft genomen bij zijn klanten, moet weer uitgeladen worden. Om 16:15 zit de dag er voor Richard weer op.

Wat maakt het werken bij HANOS leuk?

Richard is het visitekaartje van HANOS voor de klant, hij signaleert wanneer een klant ontevreden is en speelt dit vervolgens door aan zijn leidinggevende of aan de accountmanager. ‘’Ik wil gewoon dat de klant tevreden is, dat geeft mij voldoening’’. Het klantcontact is iets wat deze chauffeursbaan dan ook echt onderscheidt van een andere chauffeursbaan. ‘’Ik ga voor dat extraatje voor de klant’’.
Daarnaast is HANOS ook een fijne werkgever geeft Richard aan. ‘’De lijntjes zijn kort wat het contact met collega’s en managers gemakkelijk maakt’’. Richard beschrijft dat er een gemoedelijke sfeer hangt binnen HANOS. ‘’Echt een familiebedrijf, daar zit ik goed op mijn plek’’ aldus Richard Nijland.
Vacature Chauffeur rijbewijs B C of CE vrachtwagenchauffeur vergoeding salaris

Enthousiast geworden?

Ben jij door deze blog nou net zo enthousiast geworden als Richard over zijn te leuke baan? Neem dan snel een kijkje op www.werkenbijhanos.nl voor onze vacatures. Wil je graag Chauffeur worden maar ben je nog niet in het bezit van een C Rijbewijs en/of Code 95? Niet getreurd, wij leiden je graag op!
Heb je vragen over een vacature of over de mogelijkheden voor een opleiding tot Chauffeur? Neem dan gerust contact op met Ceana de Ligt via [email protected].
Vacature Chauffeur rijbewijs B C of CE vrachtwagenchauffeur vergoeding salaris

Nooit meer een vacature missen?