Er valt heel wat te plannen

Planner Gerard heeft al 15 dienstjaren op zijn teller staan. Samen met collega Jan is hij verantwoordelijk voor de juiste inzet van chauffeurs en wagens om dagelijks alle bestellingen tijdig bij de klanten te krijgen. Het is de baan waar veel disciplines samenkomen en ervaring als chauffeur absoluut een pre is.

Kilometers maken

Gerard heeft zelf jaren een HANOS vrachtwagen bestuurd en dat ziet hij als basis voor zijn huidige baan. ‘Ben hier gestart als chauffeur en heb een jaar of vijf voor HANOS op de weg gezeten. Ik zou niet weten hoe je alles in goede banen moet leiden zonder enige kennis en ervaring als chauffeur. Ik ken de routes, de klanten en de situatie ter plekke en mijn geografisch inzicht heb ik te danken aan mijn jaren als chauffeur.’

De klok rond

Landelijk rijden er ruim 250 HANOS vrachtwagens en zijn er ruim 300 chauffeurs in dienst. De Apeldoornse divisie telt 65 chauffeurs en een wagenpark van 40 vrachtwagens. De eerste wagens rijden om half twee ’s nachts de poort uit, de laatste chauffeurs draaien rond die tijd weer het parkeerterrein op. De klok rond dus. Vanuit het distributiecentrum in Apeldoorn worden niet alleen de horecaklanten van de eigen vestiging beleverd, maar ook de 17 andere HANOS vestigingen in Nederland en België krijgen (vers)producten aangevoerd vanuit Apeldoorn.

Digitale snelweg

Met een HANOS vrachtwagen de snelweg op doet Gerard alleen nog bij hoge uitzondering. De digitale snelweg is inmiddels meer zijn terrein. Wie op het kantoor van de planners mega schema’s of roosters aan de muur verwacht komt bedrogen uit. Behalve schilderijen is er niets aan de muur te vinden. De planners ontwikkelden samen met afdeling Automatisering programma’s op maat en voelen zich helemaal thuis op de digitale snelweg.